marți, 21 iunie 2011

TORŢA


TORȚA - instalația este un paralelipiped cu bază pătrată. Cele patru fețe reprezintă axele principale în alcătuirea unei busole: nord-sud, respectiv este-vest. Forma în sine, precum și transparența tifonului, ca suport de imprimare în tehnica linogravurii, amintește existența unui lampion. Direcția imprimărilor este verticală, asemeni ascensiunii spre cer, iar în interiorul Torței se află un cilindru negru înconjurat de un morman de ziare mototolite, cenușa rămasă în urma arderii. Realizată în 2008, ea a fost precedată de o primă variantă de imprimare alb-negru - Remember box, 2005.

În funcție de spațiul expozițional disponibil, Torța este gândită a fi expusă într-un spațiu unde circulă un ușor curent de aer, fără cerința impunerii acestui fapt - cerință care nu este obligatorie pentru varianta din 2005. Adierea tifonului transformă imaginea statică a gravurilor-flăcări, într-o imagine dinamică plină de mister. 


REMEMBER BOX, instalație, tifon, ziare, carton, linogravură, 200x150x150 cm, 2005 - lucrare alb-negru, selectată pentru Bienala Internațională de Gravură Experimentală, 2005, Timișoara. A doua imaginea de mai jos este scanată din cuprinsul catalogului - redactat manual, tiparul fiind realizat exclusiv în tehnica serigrafiei. 










TORŢA, instalaţie, linogravură, tifon, carton, ziare, 200x200x150 cm, 2008 
- o variantă color a Remember box, gândită pentru a fi expusă out-door, în bătaia curenților de aer. 
Mai jos, câteva fotografii și un scurt video cu lucrarea în bătaia vântului.













Lamura, aprilie/ mai/ iunie 2008 - revistă




Tifonul - Introducerea materialului textil medical în creația personală, încă din 2003, a apărut ca o continuitate firească a experimentelor realizate în tehnicile tradiționale ale gravurii și a tendinței mele (prezentă încă în lucrările de licență) de a grava pe plăci cu dimensiuni cât mai mari posibile. Suprafața de imprimare a presei (de gravură) clasice nu-mi mai erau de ajuns, iar monotipia deja o stăpâneam... La care se adaugă lipsa hârtiei din comerț cu textura ei specifică pentru tipar. Rezultatul a condus firesc și în timp, spre lucrări de dimensiuni monumentale, apoi tridimensionale și, mai departe, la crearea de instalații (artistice).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu