Vernisaj Incursiuni 980199 (Penitenciar – Peşteră – Aeroport) –
Muzeul de Artă Timişoara, 2002.
Anevoie se putea desluşi sub
desenul sprinţar al tânărului care ieşea în lume acum mai bine de un deceniu cu
o expoziţie de caricatură, folosind pseudonimul – oarecum de rigoare în domeniu,
Cici – ulterioara privire gravă şi sobră a graficianului complet, aparţinând
grupării de prestigiu atelier Graphium. De la surprinderea amuzată (amestecată
totuşi cu o amară revoltă, de tip Râsu’ Plânsu’) s-a trecut la investigarea
stratului de adâncime a lucrurilor, în fapt a condiţiei umane însăşi. Între
timp se remarcase prin noncomformismul întru câtva strunit, faţă de
năzdrăvăniile frivole ale altor colegi de la Student Fest, unde fusese câţiva
ani în funcţia dificilă de organizator. Este de netăgăduit, între acestea,
contribuţia unor dascăli ai săi de la Facultatea de Arte, deschişi spre nou,
binefăcătoare atât în concepţia, cât şi în expresia artistică. Personală,
incitantă şi fertilă i-a fost însă abordarea unui proiect neconvenţional, în
trei faze, Penitenciar, Peşteră şi Aeroport, fiecare cu conotaţia sa simbolică
(încarcerare, resemnare în abis şi eliberare). A studiat, a lucrat şi inovând,
a expus în aceste spaţii, ceea ce fireşte, implica riscul asumării unui public
restrâns. Reunirea lucrărilor, cu unele asocieri noi în sălile de la Secţia de
Artă a Muzeului, permite urmărirea traseului celor trei stadii, dar şi impresia
unei armonii de ansamblu. Linia vibrantă, purificată, în fine, „more
geometrico”, precum şi structurarea liberă a zonelor de alb şi de negru – cu
dozajul alternant cerut de particularităţile viziunii – atestă o atitudine
stilistică postmodernistă, cu stăruinţa unor ecouri din expresionismul latin.
Deliu Petroiu, critic de artă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu